Gdy przychodzi wiosna, wszyscy tylko czekają na pierwsze w miarę ciepłe dni, kiedy to będziemy mogli wyjść na długie rowerowe wyjeżdżenia. Siłą rzeczy treningi na trenażerze są krótsze niże te w terenie. Co zrobić z zaoszczędzonym czasem?

Warto wykorzystać ostatnie zimne tygodnie do wizyty na siłowni. Uwierzcie, już po kilku treningach odbytych na siłowni poczujecie różnicę a wiosną będziecie wręcz zaskoczenie rezultatami.  Swoim zawodnikom zalecam ćwiczenia, mające na celu poprawienie takich parametrów jak: siła, dynamika czy stabilizacja. Trening rowerowy jest długi, łatwo stracić koncentrację i złapać złe nawyki ruchowe. Na siłowni łatwiej nam pilnować dokładności ruchów. Oczywiście zbudowanie brutalnej siły to też nie grzech 😊 

Poniżej przedstawiamy Wam naszą propozycję kilku ćwiczeń, które znakomicie uzupełnią trening kolarski:

ĆWICZENIE 1 - SKRZYNIA

Wersja podstawowa

Wersja zaawansowana


Podczas tego ćwiczenia pracują te same mięśnie, co na rowerze. Wchodzenie na skrzynię wymusza poprawny ruch, wskakiwanie poprawia jego dynamikę. 

ĆWICZENIE 2 - WYKROKI 

Wersja podstawowa 

Wersja zaawansowana 


Te ćwiczenie pozytywnie wpływa na zakres ruchu oraz stabilizację. Dobra stabilizacja na rowerze, to efektywniejsze pedałowanie. 

Warto też wykonywać ćwiczenia, które poprawią komfort jazdy. Pozycja na rowerze często powoduje ból lędźwi, nadgarstków czy barków. Wzmocnijmy je. Idealnymi ćwiczeniami na te przypadłości są:

ĆWICZENIE 3Zgięcia nóg w zwisie


ĆWICZENIE 4Wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia