Jesienne popołudnie to idealny moment, aby wybrać się na siłownię. W poprzednich częściach naszego cyklu opowiadaliśmy już co swoim zawodnikom zalecają nasi trenerzy jeśli chodzi o ćwiczenia wzmacniające oraz ćwiczenia minimalizujące ryzyko kontuzji. Pora na porady kolejnego naszego trenera - Adama, i jego kilka słów o ćwiczeniach dla kolarzy. 

Gdy przychodzi wiosna, wszyscy tylko czekają na pierwsze w miarę ciepłe dni, kiedy to będziemy mogli wyjść na długie rowerowe wyjeżdżenia. Zima i krótsze treningi na trenażerze to idealny okres, w którym możemy zwiększyć ilość godzin spędzonych na siłowni. Zamiast godzinami oglądać Netfilx, kręcąc na trenażerze, warto wyjść na siłownię. Uwierzcie, że po zimie na siłowni, wiosną będziecie mile zaskoczeni.

Swoim zawodnikom zalecam ćwiczenia, mające na celu poprawienie takich parametrów jak: siła, dynamika czy stabilizacja. Trening rowerowy jest długi, łatwo stracić koncentrację i złapać złe nawyki ruchowe. Na siłowni łatwiej nam pilnować dokładności ruchów. Oczywiście zbudowanie brutalnej siły to też nie grzech 😊

ĆWICZENIE 1 - SKRZYNIA

Wersja podstawowa 

Wersja zaawansowana 


Podczas tego ćwiczenia pracują te same mięśnie, co na rowerze. Wchodzenie na skrzynię wymusza poprawny ruch, wskakiwanie poprawia jego dynamikę. 

ĆWICZENIE 2 - WYKROKI 

Wersja podstawowa 

Wersja zaawansowana


Te ćwiczenie pozytywnie wpływa na zakres ruchu oraz stabilizację. Dobra stabilizacja na rowerze, to efektywniejsze pedałowanie.

Warto też wykonywać ćwiczenia, które poprawią komfort jazdy. Pozycja na rowerze często powoduje ból lędźwi, nadgarstków czy barków. Wzmocnijmy je. Idealnymi ćwiczeniemami na te przypadłości są:

ĆWICZENIE 3 - Zgięcia nóg w zwisie


ĆWICZENIE 4 - Wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia 


Życzymy udanych treningów oraz zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi poradami, dotyczącymi ćwiczeń, jakie powinniśmy wykonywać w okresie roztrenowania i początku przygotowań - ćwiczenia wzmacniające oraz ćwiczenia minimalizujące ryzyko kontuzji.

Jeśli tego rodzaju ćwiczenia będą jednym z elementów Twojego planu treningowego do triathlonu - zachęcamy do startu w zawodach partnerskich z cyklu Tri Tour - REJESTRACJA