Podczas roztrenowania jak i zaraz po nim, często zastanawiacie się od czego właściwie zacząć przygotowania do następnego sezonu. W pierwszej części "Jesiennego popołudnia" Marcin Kujawski podpowiedział jakie ćwiczenia, robione systematycznie podczas luźniejszego okresu, pozytywnie wpłyną na naszą ogólną sprawność. W drugiej części Jakub Wojtczak, skupił się na ćwiczeniach mających zapobiec kontuzjom przy bieganiu. Poniżej znajdziecie kilka prostych ćwiczeń zalecanych przez naszego trenera.

Jako ćwiczenia uzupełniające do treningu biegowego zalecam ćwiczenia wzmacniające mięśnie antagonistyczne do tych, używanych w bieganiu. Duża dysproporcja pomiędzy mięśniami jest częstym powodem kontuzji. Swoim zawodnikom zalecam również wzmocnienie mięśni pośladkowych, które dbają o prawidłowe ułożenie miednicy podczas biegu. 

Musimy jednak pamiętać, co w danym okresie chcemy zbudować. Warto skonsultować z trenerem nad jaką cechą motoryczną będziemy pracować. Np. Budując siłę, stwórzmy do tego optymalne warunki. Unikajcie pracy nad wszystkim na raz. To nie wyjdzie, a może tylko zniechęcić. Proponowane przeze mnie ćwiczenia to:

ĆWICZENIE 1 - MOST


ĆWICZENIE 2 - WYKROKI ZE WZNOSZENIEM RAMION 

ĆWICZENIE 3 - PRZYSIAD ZE SZTANGĄ

Życzymy udanych treningów oraz zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi poradami, dotyczącymi ćwiczeń, jakie powinniśmy wykonywać w okresie roztrenowania i początku przygotowań - ćwiczenia wzmacniające oraz ćwiczenia siłowe

Jeśli tego rodzaju ćwiczenia będą jednym z elementów Twojego planu treningowego do triathlonu - zachęcamy do startu w zawodach partnerskich z cyklu Tri Tour - REJESTRACJA