Roztrenowanie to bardzo ważny okres w cyklu treningowym. Niestety długość odpoczynku, jaki możemy zrobić, jest wprost proporcjonalna do stopnia naszego wytrenowania. Delikatnie mówiąc, w przypadku zwykłego śmiertelnika przerwa nie powinna być zbyt długa.


Niektórzy z Was dopiero zaczynają roztrenowanie, inni myślą już o nowym sezonie. Wchodzimy w okres, w którym możecie spokojnie pracować nad swoimi niedociągnięciami. Bez presji zawodów i bez reżimu treningowego. To też idealny okres aby w nasz trening wpleść inne dyscypliny. Jakie? To musicie przedyskutować z trenerem. Na pewno podpowie Wam jaki inny sport pomoże Wam skorygować braki w dyscyplinie wiodącej. 

Zapytaliśmy trenerów i-Sport o ich ulubione ćwiczenia siłowe, które „przepisują” zawodnikom w luźniejszych okresach. Adam, wybrał ćwiczenia które mają pomóc w wiosennym treningu kolarskim. Kuba, skupił się na ćwiczeniach mających zapobiec kontuzjom przy bieganiu. Marcin, stworzył krótki zestaw, który możemy robić codziennie aby utrzymać sprawność fizyczną. 

Jako pierwszą przedstawiamy Wam wypowiedź Marcina, naszego eksperta w dziedzinie fitness.

Zacznijmy od tego, że jeżeli ćwiczenia mają być uzupełnieniem treningu specjalistycznego, to nie powinniśmy robić ich codziennie. Natomiast, jeżeli ma to być codzienna aktywność przygotowująca do sezonu, bez treningu wiodącego, to polecam następujący zestaw ćwiczeń:

ĆWICZENIE 1 - Brzuszki 

ĆWICZENIE 2 - Deska

ĆWICZENIE 3 - Judo

ĆWICZENIE 4 - Superman

ĆWICZENIE 5 - Przysiad ze sztangą

Zaproponowane tu ćwiczenia są łatwe i możliwe do zrobienia w domu. Możemy robić je codziennie i angażują praktycznie wszystkie partie mięśniowe, jednocześnie minimalizując możliwość kontuzji. Powyższe ćwiczenia, wykonywane regularnie, wzmocnią nasz core - bardzo ważną partię mięśniową i bardzo zaniedbywaną podczas sezonu, przez wielu zawodników. Musimy pamiętać, że nasze mięśnie, po całym sezonie, mogą być zmęczone. Odradzałbym trudne, techniczne ćwiczenia na siłowni. Najpierw przygotujmy do tego nasze ciało.

Życzymy udanych treningów oraz zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi poradami, dotyczącymi ćwiczeń, jakie powinniśmy wykonywać w okresie roztrenowania i początku przygotowań - ćwiczenia minimalizujące ryzyko kontuzji oraz ćwiczenia siłowe

Jeśli ćwiczenia wzmacniające będą jednym z elementów Twojego planu treningowego do triathlonu - zachęcamy do startu w zawodach partnerskich z cyklu Tri Tour - REJESTRACJA