Artykuł główny

  • Faza adaptacji anatomicznej

    Trening siłowy w kolarstwie - nie prześpij zimy

    Cel: Ogólna adaptacja mięśni i ścięgien oraz wyrobienie poprawnej techniki do treningu siłowego, będąca przygotowaniem dla dużych obciążeń z następnej fazy treningu, czyli siły maksymalnej.

    Częstotliwość: 2-3 razy w tygodniu

    Sprzęt: wolne ciężary (preferowane) lub maszyny. Może być robione jako trening obwodowy. 

    Obciążenie/opór: 40-60% maksymalnego obciążenia z jednego powtórzenia (poza martwym ciągiem, gdzie zaczynamy jak najlżej i powoli zwiększamy podczas trwania całego cyklu) Na początek szacujemy obciążenie, lepiej wziąć za mało, niż za dużo. W trakcie pierwszych 3-4 sesji możemy ostrożnie dopasowywać obciążenie. 

    Zobacz pełny artykuł

Pozostałe artykuły

  • Pierwszy krok do sukcesu w przyszłym sezonie.

    Roztrenowanie.

    Okres jesienny kojarzy się każdemu z nas z czymś innym. Dla jednych jest to wspaniały czas, który umilają piękne barwy otaczającej nas natury, dla drugich wspomnienia deszczowych i wietrznych dni uprzykrzającym nam dzień. Jeżeli chodzi o sportowców, okres ten powinien najmocniej kojarzyć się z niczym innym, jak końcówką sezonu startowego, wykonywaniem ostatnich jednostek w planie treningowym i czasem zasłużonego wypoczynku, o którym będzie mowa w dzisiejszym artykule! 

  • 3 dni do maratonu- i co ja mam teraz robić?

    Za 3 dni masz pobiec swoje 42,195 km i mimo iż dzielnie przepracowałeś cały sezon dopada Cie stres i zaczynasz podejmować dziwne działania, które na koniec mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc? Nie wiesz jak mają wyglądać Twoje najbliższe 72h i poranek przed startem?  Nie wiesz czy jeszcze trenować czy już odpuścić? Co jeść i w jakich ilościach?  Poniżej kilka wskazówek od naszych Trenerów.

     P.S. Ale podkreślamy: wskazówki dotyczą tylko tych co przepracowali dzielnie sezon. Bo jeśli Twój start ma być też jednym z Twoich pierwszych treningów to nasza rada - lepiej odpuść. Szkoda bezsensownej kontuzji przed końcem sezonu a kibicowanie też ważna fucha. Wesprzyj znajomych, a do następnego startu przygotuj się z nami i z głową. 

  • Czy trening w domu może być skuteczny?

    Dom- miejsce, które wielu z nas utożsamia z relaksem, chwilą błogiego spokoju po ciężkim dniu w pracy, okazją do spotkania z rodziną.  Jednak nie wszyscy- jeśli zaliczasz się do grona tych osób, które zaraz po powrocie do domu rozkładają matę w salonie i wskakują w ulubione sportowe obuwie, albo być może rozważasz dopiero tę opcję i nachodzą cię jakiekolwiek wątpliwości- koniecznie przeczytaj ten tekst! 
  • Ile jest dla Ciebie wart?

    Trening kolarski jesienią

    Wrzesień – jesienna aura coraz bardziej daje nam się we znaki: coraz niższe temperatury na zewnątrz, niespodziewane i intensywne opady deszczu oraz inne psikusy matki natury skutecznie potrafią pokrzyżować nasze treningowe plany. Kolarska opalenizna blaknie, a ulubione krótkie spodnie z poduchą powoli zaczynają ustępować miejsca w szafie ich długim odpowiednikom. Serce pęka na wspomnienie beztroskich, szybkich treningów na suchej szosie w upalne dni. No nic, trzeba wziąć się w garść i pomimo przeciwności uskuteczniać trening dalej. Tylko jak, skoro ten przenikliwy ziąb tak bardzo nie sprzyja, znowu w deszczu, wyjadę -zawieje, popada- zaraz znowuż dopadnie choroba i będę skazany na przymusową przerwę….

  • Trener online w Twojej firmie.

    Powakacyjne postanowienie poprawy.

    Czy informatyk może być szybszy od prawnika? A czy księgowy odważy się na pojedynek z prezesem w firmie, w której pracują? Kończą się wakacje. Wracamy do pracy. Nie wszystkim się chce, nie wszyscy się cieszą, bo to oznacza koniec błogiego leniuchowania. Ale to też czas na nowe wyzwania, może niekoniecznie tylko te biznesowe. 

  • Czujesz to?

    Kolejny dzień na basenie. Wchodzisz do wody i w myślach znowu przelatujesz przez trening. Dziś główne zadanie 14 razy 100m co drugie 100 przyśpieszenie, lekko nie będzie. W połowie zadania robi się już ciężko, ale hej! Jesteś twardy - zaciskasz zęby i płyniesz.

    Tak! Już prawie się udało, zostały ostatnie dwie setki. Patrzysz na zegar, ruszasz na pełnej mocy, ręce pracują jak szalone, rozpaczliwy oddech na lewo... I co się dzieje? Na torze obok twój znajomy z którym zawsze się ścigałeś (i wygrywałeś!) mija cię majestatycznie sunąc jakby wcale się nie śpieszył. A przecież tyle ćwiczyłeś na basenie, na siłowni, widzisz znaczną poprawę kondycji, harowałeś w łapkach żeby mieć więcej mocy, niemożliwe żeby on był mocniejszy. Co się stało?

    W dobie technologii niczym z NASA, szukając coraz lepszych, lżejszych, bardziej opływowych (najlepiej w ogóle żeby same za nas pracowały) sprzętów czasem zapominamy, że elementem, dzięki któremu można najwięcej zyskać jest nasze własne ciało! I nie chodzi o siłę czy wytrzymałość, które trenujemy do granic możliwości. Chodzi o technikę, a dokładniej czucie wody. Pod tą mistycznie brzmiącą nazwą kryje się coś dużo bardziej namacalnego - dosłownie ;) Cała tajemnica kryje się w macaniu wody w odpowiedni sposób. Prawa fizyki tak proste w teorii (akcja: ruch ręką, reakcja: ruch ciała do przodu), a tak trudne do wprowadzenia w praktyce. Można spytać, czemu trudne, przecież płynę? Tak, ale dlaczego ten kolega robi to szybciej mimo że nie ma tyle siły co Ty?

  • #AKCJA AMBASADOR

    Sezon przygotowań do jesiennych startów trwa w najlepsze. W i-Sport dzieje się – nasi zawodnicy wkraczają właśnie w najintensywniejszy okres swoich przygotowań. Wszystkim nam udziela się ekscytacja związana raz -  z wyczekiwaniem i odliczaniem do zbliżającego się wielkimi krokami sezonu startowego, dwa – z naszym projektem, który współtworzymy we współpracy z PKO SILESIA MARATON. Jako partner treningowy zawodów prowadzimy #AKCJĘ AMBASADOR, w ramach której nasi Trenerzy przygotowują grupę biegaczy, którzy  1 października 2017 r. staną na linii startu katowickiego maratonu. Słów kilka o całym przedsięwzięciu- zachęcamy do lektury.

  • Cel czy środek

    Trening siłowy.

    Końcówka lipca, dla jednych pokazanie formy jaką udało się wypracować przez cały rok, dla innych czas refleksji by wziąć się za siebie i w przyszłym sezonie nie wstydzić się zdjąć koszulki na plaży. Ci którzy będą chcieli zrzucić parę kilogramów i wyrzeźbić sylwetkę zapewne udadzą się z karnetami na siłownię, natomiast amatorzy sportów wytrzymałościowych wsiądą na rower, zawiążą buty, wejdą w piankę i dalej będą nabijać kilometry na swoich zegarkach...

18.11.2017 20:30:50