Artykuł główny

  • Dylemat każdego kolarza

    W bieliźnie czy bez bielizny?

    Angielski zwrot „to go commando” oznacza praktykę nie noszenia bielizny pod ubraniem wierzchnim. Ale o tym za chwilę. 

    Trener to nie tylko Twój dobry kumpel, który układa i modyfikuje Twój plan treningowy. Dobry trener to również „fashionista”, który powinien orientować się kwestiach ubioru sportowego, w zawiłościach sprzętowych i w innych kwestiach technicznych, o których Ty nie musisz mieć pojęcia. Do takich kwestii należy zagadnienie: czy w sporcie zakładamy pod spód bieliznę? Czy biegacz w upalne lato zakłada majtasy pod spodenki? Nie, nie zakłada. Ale czy biegaczka zakłada sportowe „bra” dla większego komfortu w okolicach biustu? Owszem. Ale co z majtkami? Bo to, że idąc na basen ani Panowie ani Panie nie zakładają majtek pod strój pływacki to raczej wszyscy wiedzą, ale … na rowerze jak jest?

    Zobacz pełny artykuł

Pozostałe artykuły

  • Niedoceniany element maratońskiej układanki.

    Siła biegowa

    Mija kolejny tydzień Twoich przygotowań. Coraz mniej czasu dzieli Cię od dnia, w którym staniesz na linii startu by zmierzyć się z maratońskim dystansem. Coraz mniej czasu, i coraz więcej przebytych na treningach kilometrów. Jeżeli Twój cykl przygotowań nadal sprowadza się do tylko i wyłącznie do „nabijania” odpowiedniego kilometrażu,  który przewidział skrupulatny plan ściągnięty z internetowej strony, a Ty wierzysz, że wystarczy to, aby móc iście po królewsku zmierzyć się z maratońskim dystansem… to niestety, ale musimy wyprowadzić Cię z błędu.

  • O BNP- jednym z najlepszych środku treningowym w przygotowaniach maratońskich.

    Nie bój się...przyspieszać

    Mamy początek lipca. Dźwięk rozbrzmiewającego ostatniego gwizdka, obwieszczającego początek Waszych przygotowań do jesiennego startu w maratonie już ucichł. A to oznacza że pora zakasać rękawy i brać się do pracy.

    Bez względu na to, w której fazie cyklu treningowego obecnie się znajdujecie, powinniście zawsze wiedzieć, po co robicie to, co robicie. Gdzieś tam z tył głowy mieć zawszę ją- myśl o swoim celu. Jeśli sami sobie jesteście Trenerem to winniście wiedzieć, że dobry trening to trening urozmaicony. W którym każda zaplanowana jednostka odgrywa swoją rolę. Dobry trening to również taki, który powinien dawać nam satysfakcję. A tę z pewnością poczujecie po sesji BNP.

  • To twój wybór. Niech będzie świadomy.

    Start treningowy, kontrolny a docelowy.

    Kalendarz startów wypełniony po brzegi?  Każdy nadchodzący weekend to widmo skrupulatnego szykowania stroju startowego, butów, żeli,  i innych niezbędnych rzeczy, aby móc ponownie stanąć na linii startu? Czy każdy swój weekendowy start traktujesz jako trening czy być może jako kolejny swój cel i walkę o poprawę, urwanie tych kilku- kilkunastu sekund?

    Czas na chwilę zadumy i refleksji jest właśnie teraz.

    A gdy wyrwiecie się już z otchłani myśli  przeczytajcie słów kilka, o tym na czym polegają zasadnicze różnice pomiędzy startem treningowym, kontrolnym a  docelowym.

  • Zdalne badania wydolnościowe Smartergo

    Badania przygotowaliśmy z myślą o wszystkich sportowcach-amatorach którzy pragną świadomie i efektywnie trenować, bazując na danych osiągniętych podczas próby wysiłkowej. Oparte na systemie SET, opracowanym przez dr. Bartosz Ochmana z wrocławskiej Akademii Wychowania Fizycznego. Wykonywane są w warunkach terenowych i pozwalają udzielić natychmiastowej odpowiedzi na wszystkie kwestie związane z wydolnością i kondycja fizyczną sportowca. Zyskujecie komfort i wygodę przeprowadzenia badań, które mogą być realizowane zdalnie. Potrzebujecie jedynie pulsometru z GPS oraz… motywacji i koncentracji na zadaniu!

  • Coraz szybciej, coraz więcej, coraz mocniej!

    Czy limity w sporcie jeszcze istnieją?

    Sport to ciągłe przekraczanie niemożliwego, wychodzenie ponad własne, czy ogólnoludzkie ograniczenia i udowadnianie, że to, co wczoraj wydawało się być sufitem, dziś jest już podłogą. Czy limity w takim razie jeszcze istnieją? I czy warto się w ogóle nad tym zastanawiać?

21.07.2017 02:40:08